BADAN MULA RASA HAYWIRE, BERAT SUSAH TURUN WALAU KURANG MAKAN, MUNGKIN ANDA KEKURANGAN INI!

Kak Ebah
0

Dalam kehidupan setiap hari, ada tak korang alami simptom macam ni?




  •     Penat selepas makan, rasa mengantuk nak tidur
  •     Senang naik berat badan, susah nak turun
  •     Mudah stress, sukar untuk fokus
  •     Kulit kering, gatal-gatal, kuku berwarna pucat
  •     Selalu kembung, perut rasa tak selesa
  •     Rasa loya dan kerap terkena cirit-birit berulang kali

 
Kesemua simptom-simptom ini boleh disebabkan oleh kekurangan enzim dalam badan, kadang kita sendiri pun tak sedar.

Kesan kekurangan enzim yang dibiarkan, lama-kelamaan akan menjemput penyakit kronik seperti tekanan darah tinggi, bacaaan kolesterol merbahaya, obesiti dan banyak lagi penyakit degeneratif yang lain.

 

Pun, secara kita tak sedar. Tau-tau je dah masuk umur yang kita percaya kena start makan ubat. Sama macam parents kita, dan family members yang lebih berusia. Kita percaya, memang akan lalui penyakit 3 serangkai bila tiba umurnya.

 

Dah tua, biasalah tu.

Dah masuk 40's, standby lah.

 

It so wrong sebenarnya.

 

Begitu juga apabila kita sedang menjadi seorang yang "istimewa" bergelar ibu mengandung.

 

Tiba-tiba sembelit, sebelum-sebelum ni tak pernah. 

 

Sukar membuang najis, kurang kekerapan membuang najis, ketidakselesaan perut, perut tegang, cramp, najis yang keras atau berketul-ketul, perasaan tak puas setiap kali buang air besar dan macam-macam lagi isu yang sungguh, buat ibu-ibu ni risau.


Sebelum tu, jom kita faham dulu.


Apakah fungsi utama enzim?

Enzim dalam badan kita melakukan 2 tugas penting:

    1. Memecahkan makanan dan menukarkannya kepada tenaga dan nutrien
    2. Menyokong semua tindak balas biokimia dalam tubuh badan kita

 

Tak boleh tidak, tak boleh tiba-tiba cuti sekejap. Macam kilang pemprosesan.

Apakah punca enzim dalam badan kita boleh menjadi haywire dan tidak aktif?


Antara sedar dengan tidak, setiap hari kita melalui kesemua ini yang menjejaskan aktiviti enzim dalam tubuh badan :

  •     Tekanan – mempercepatkan pengurangan enzim
  •     Pencemaran alam sekitar – bahan kimia menjejaskan aktiviti enzim
  •     Penyakit – meningkatkan suhu badan dan menjejaskan struktur enzim

Selain penyakit, proses sepanjang kehamilan juga menyebabkan enzim berkurang dengan cepat kerana lebih banyak tenaga diperlukan untuk membekalkan nutrisi kepada bayi dalam kandungan. Selain perubahan hormon pada ibu semasa mengandung yang meningkatkan potensi untuk sembelit, keadaan rahim yang semakin membesar akan menyesakkan sistem penghadaman dan memperlahankan pergerakan usus.

 

Ditambah pula dengan gaya hidup "asal boleh" yang tidak seimbang dari segala sudut - tidak bersenam, merokok, alkohol dan lain-lain. Begitu juga dengan sumber makanan. Buah-buah dan sayuran yang dipetik samada belum matang atau sudah terlebih ranum akibat disimpan di dalam peti sejuk. 

 

Makanan yang masak/diproses sepenuhnya – memasak dan memproses menjejaskan suhu dan pH, memusnahkan struktur enzim menyebabkan apa yang kita masukkan ke mulut cuma tinggal hampas, bukan lagi kaya dengan nutrisi seperti yang sepatutnya.

 

Apa yang berlaku apabila tubuh semakin kurang enzim ?

Proses biokimia semulajadi tubuh kita akan terganggu secara serius dan jika tiada tindakan yang diambil ianya akan berlarutan sehingga menjadikan kita seorang pesakit yang perlu mula makan ubat sepanjang kehidupan. 

 

Kita secara serius harus mencari punca dan membantu tubuh untuk mendapatkan micro nutrien, ko-faktor dan ko-enzim yang diperlukan secara sedikit tetapi pelbagai supaya dapat memenuhi apa yang tubuh perlukan untuk mencerna makanan dan menjalankan proses biokimia setiap hari.
 

Zencoso Chewable Ball dari BE International yang diimport dari Jepun adalah apa yang tubuh perlukan! Bukan calang-calang! Pemenang Anugerah Berprestij di Majlis Anugerah Malaysia Health & Wellness Brand Award - Welness Category.

Apakah enzim Zencoso?

Saya mengkategorikan BElixz Zencoso sebagai sejenis functional food yang sama sekali berbeza dengan suplemen. Ramai yang tidak tahu secara jelas tentang kepentingan enzim untuk tubuh kita. Seperti yang disebutkan panjang lebar di atas, enzim sangat penting untuk aktiviti tubuh badan dan kesihatan kita.

Kita boleh mendapatkan enzim daripada makanan yang kita makan setap hari. Malangnya, enzim daripada sumber makanan sangat mudah musnah kerana proses pemprosesan makanan itu sendiri samada secara mentah atau dimasak.


Apa yang boleh kita buat untuk tingkatkan enzim dalam tubuh badan kita?

Ambillah 
BElixz Zencoso Chewable Ball setiap hari, seperti kami.

 

Segalanya tentang Zencozo Chewable Ball. Baca SINI


1 Jun 2020 - BE International melancarkan Belixz Zencoso Chewable Ball dalam bentuk bebola lembut kecil yang boleh dikunyah.

 

15 November 2023 - Dianugerahkan sebagai pemenang Welness Category di Majlis Anugerah Malaysia Health & Wellness Brand Award.

 

Fuhhhh bukan biasa-biasa. Diadili oleh para juri yang bertauliah daripada badan kepakaran masing-masing termasuklah KKM. Bukan mudah-mudah ya nak dapat.

Daripada bentuk concentrated liquids, sebelum ini. Masa zaman tu saya belum lagi menyertai BE International. How the innovation speeds up in providing the best to our consumers and BEians, of course. I'm super proud.


Pertama kali saya baca senarai ingredients pada botol, panjang betul. Banyak bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkannya. Tambah sangat kagum bila tahu bagaimana ia dihasilkan dengan gabungan 98 jenis tumbuhan dan sayur-sayuran yang dipilih dan dirumus khas daripada negara 4 musim.

 

Bukan itu sahaja, ia juga mengambil masa selama 8 tahun penapaian semulajadi menggunakan teknologi tradisional Jepun. Kemudian, dipadatkan menjadi bebola kunyah kecil yang membolehkan penyerapan yang lebih baik, menyokong fungsi enzim dan menggalakkan metabolisme yang sihat!

 

Syukur sangat, dapat kenal produk dengan kualiti sebaik ini. Being ME yang sekian lama skeptik, bukan senang nak percaya dan masukkan dalam mulut sembarangan.

 

Kejayaan Berulang Lagi - BElixz Zencoso Chewable Ball di Anugerah Malaysia Health & Wellness Brand Award

 
Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba produk Aulora dan BElixz daripada BE International. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini Subscribe to MyTelegram

 

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !