BElixz ZENCOSO CHEWABLE BALL - POWERFUL ENZIM UNTUK TINGKATKAN METABOLISME YANG SEDAP

Kak Ebah
0

 


BElixz ZENCOSO CHEWABLE BALL

 

1. Produk inovatif yang dirumus khas daripada 98 jenis tumbuhan tropika dari BRAZIL dan tumbuhan 4 Musim dari JEPUN yang ditapai selama 8 tahun.


2. Gabungan 98 jenis buah-buahan & sayur-sayuran yang telah menjalani proses penapaian semulajadi selama 8 tahun menggunakan teknologi tradisional Jepun.

 

3. Dipadatkan menjadi bebola kunyah kecil yang membolehkan kadar penyerapan yang lebih baik. 

 

Q : Apa rasanya ? 

A : Mula-mula letak di lidah rasa macam asam jawa (masam manis), tapi bila amati dan nikmati balik more like haw flakes ni - manfaat pun lebih kurang

Herba Cina hawthorn untuk bantu pencernaan - senak dan sakit perut, penghadaman - kurangkan sembelit dan sebagai prebiotik.


*Hawtorn - buah beri merah kecil yang sering digunakan dalam gula-gula dan sos masam manis! 

 

No wonderlah budak-budak ni kalau makan Zencoso tiba-tiba jadi tak reti kira masing-masing. Tak boleh dah kita nak sukat berapa biji, diorang nak banyak terus!

4. Menyokong fungsi enzim, memberikan rangsangan tambahan kepada aktiviti enzim


5. Mengaktifkan enjin badan - esen tertapai dengan molekul bersaiz mikro membantu penyerapan nutrien yang lebih baik

6. Menggalakkan pergerakan usus - katalis enzim membantu meningkatkan kesihatan sistem pencernaan


7. Membantu metabolisme yang sihat. Sesuai untuk semua peringkat umur :

  • Kanak-kanak
  • Orang Dewasa
  • Wanita Hamil
  • Warga Emas


BElixz ZENCOSO CHEWABLE BALL


BElixz Zencozo adalah salah satu makanan berfungsi atau functional food yang dikeluarkan oleh Syarikat BE International yang berpusat di HQ Bukit Jalil, Malaysia.

 

Seperti yang kita tahu, walaupun secara semulajadinya tubuh kita menghasilkan enzim, namun apabila kita semakin tua, penghasilan enzim akan semakin berkurangan - ageing factor. 

 

Malah, ianya boleh menurun lebih daripada 60% apabila mencapai usia 55 tahun. Sangat penting untuk memastikan tahap dan fungsi enzim dalam tubuh badan sentiasa baik supaya risiko penyakit degeneratif dapat dikurangkan.

 

Apakah penyakit degeneratif ?

 

Penyakit yang menjejaskan fungsi sel, tisu atau organ badan hingga semakin merosot apabila umur semakin meningkat. Yes, proses penuaan adalah penyebab penyakit degeneratif yang paling utama. Semakin bertambah usia, fungsi sel dan organ tubuh pun akan semakin berkurang.
 
Inilah jawapan kenapa warga emas lebih berisiko mengalami lebih banyak jenis penyakit degeneratif jika dibandingkan dengan orang yang lebih muda.

Tapi hari ini, ia tidak lagi mengenal usia, berapa ramai orang muda yang tiba-tiba mendapat serangan jantung, terganggu rutin seharian kerana gout dan mempunyai bacaan gula yang tinggi dan dikategorikan sebagai pesakit diabetic yang terikat dengan komitmen kena makan ubat sehingga akhir hayat.

 

Pemakanan harian kita dapat membekalkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh untuk berfungsi normal, dengan sumber enzim pencernaan daripada buah-buahan dan sayur-sayuran yang kita makan.

 

Garis Panduan Pemakanan Malaysia yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menyarankan agar kita mengambil 5 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari. 

 

Amalan ini dapat membantu mengurangkan risiko sindrom metabolik seperti kanser, penyakit kardiovaskular, diabetes jenis 2, dan obesiti. 

 

Walau bagaimanapun, sekitar 85-95% penduduk Malaysia tidak mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran dalam jumlah yang mencukupi.

 

Too bad tapi inilah fakta dan statistik di kalangan kita.


Adakah kita mampu untuk makan sekurang-kurangnya 2 hidangan buah-buahan & 3 hidangan sayur-sayuran setiap hari?

 

Saya sendiri juga tidak mampu. 

 

Enzim berperanan untuk menguraikan makanan yang kita makan, seperti lemak, karbohidrat, dan proteinn supaya nutrisi yang daripada makanan dapat diserap dengan sempurna oleh tubuh melalui aliran darah.

Kenapa penting aliran darah yang lancar?

Apabila makananan diserap dengan baik melalui aliran darah yang lancar, ia akan menghasilkan tenaga untuk membolehkan tubuh menjalankan fungsi-fungsi organ. 

 

Badan manusia memerlukan tenaga untuk melakukan rutin harian, termasuk melakukan pergerakan fizikal, berfikir, dan tumbesaran yang sempurna.

 

Pencernaan merupakan sebuah proses kompleks yang terjadi dalam tubuh manusia. Salah satu komponen yang memegang peran penting dalam sistem pencernaan manusia adalah enzim.

 

No wonder, ramai yang berkongsi tentang feedback positif apabila bacaan gula mula stabil dan paras asid urik menurun setelah mengamalkan Zencozo! 


BElixz ZENCOSO CHEWABLE BALL diperkaya dengan ko-enzim dan ko-faktor yang membantu mengekalkan fungsi enzim dan meningkatkan sistem pencernaan yang sihat, dan dilengkapi dengan molekul bersaiz mikro yang membolehkannya diserap dengan mudah ke dalam tubuh untuk meningkatkan kesihatan secara keseluruhan.


Perakuan GMP - Mematuhi standard pembuatan yang tinggi

Perakuan HALAL daripada badan HALAL yang diiktiraf - Muslim Friendly

Bahan-bahan Botani Semulajadi - sangat sesuai untuk vegetarian

 

Untuk maklumat berkenaan BElixz ZENCOSO CHEWABLE BALL boleh layari Laman Web BE International DI SINI 

 

Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba produk Aulora dan BElixz daripada BE International. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini
Subscribe to MyTelegram

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !