F.A.Q TENTANG SHIRUTO PERISAI IMUN SEMULAJADI TANPA STEROID FORMULASI UNIK SAINTIS MAHARAJA JEPUN

Kak Ebah
0

Apa itu Shiruto?
Belixz Shiruto merupakan produk kesihatan terbaru keluaran BE International yang bertindak sebagai makanan berfungsi kepada sistem imun tubuh manusia.
 
Bagaimana Shiruto boleh bantu kita?
Untuk menjawab soalan tersebut, kita perlu faham dulu fungsi makrofaj dalam tubuh manusia.
 
Setiap hari, tak boleh elak, kita bersentuhan, menyedut dan menyerap berjuta-juta patogen. Patogen ini terdiri daripada pelbagai jenis mikroorganisma yang boleh menyebabkan penyakit dan kesakitan dalam tubuh kita. 
 
Antaranya, bakteria, parasit, kuman, kulat, virus, habuk, jerebu, debunga dan pelbagai lagi yang lain. Terlalu banyak untuk disenaraikan. 
 
Untuk memerangi patogen, tubuh kita telah dilengkapi dengan sistem imun yang canggih dan istimewa yang telah diciptakan secara semulajadi. Sistem imun ini menyediakan perisai pertahanan 24 jam sehari untuk melindungi tubuh daripada serangan penyakit.
 
Makrofaj merupakan sel terpenting untuk sistem imun kita bagi melawan, menentang serangan dan penyakit dalam tubuh. Makrofaj memainkan pelbagai peranan antaranya, melindungi tubuh, mengawalselia sistem imun, menyingkirkan sel-sel penuaan dan sel tidak normal serta memperbaiki sel tubuh yang rosak.
 
Malangnya, seperti kebanyakan sel atau organ lain dalam tubuh, kekuatan dan keberkesanan makrofaj juga boleh menjadi lemah daripada semasa ke semasa disebabkan oleh faktor-faktor yang kita tak dapat elakkan.
 
Pertambahan usia, pencemaran alam sekitar, pencemaran bunyi, perubahan suhu dan gaya hidup adalah elemen yang mempengaruhi makrofaj dalam tubuh manusia, setiap detik, setiap hari.
 
Apabila makrofaj mulai lemah, ia akan memberi kesan kepada sistem imun dalam tubuh. Keadaan tersebut akan membuatkan tubuh terdedah kepada patogen yang mendatangkan penyakit dan membahayakan kesihatan.
 
Bagaimanakah caranya untuk memastikan makrofaj dapat berfungsi dengan normal dalam tubuh?
 
Dengan mengaktifkan Sheild @ Perisai @ Pertahanan AKTIF
 
Membawa maksud perisai dalam bahasa Jepun, Shiruto merupakan perisai yang melindungi tubuh daripada serangan patogen penyebab penyakit.
 
Terdapat empat elemen perubatan yang terkandung dalam Shiruto iaitu:
 
1. Ramuan yang unik
Shiruto mengandungi ramuan unik iaitu Immunopotentiator from Pantoea Agglomerans 1 atau IP-PA1 sebagai bahan utama.
 
Apa itu IP-PA1?
Secara ringkasnya, IP-PA1 merupakan ekstrak gandum yang dihasilkan menerusi proses penapaian berpaten. Ia adalah sumber penting untuk sel-sel imun tubuh.
 
Gabungan IP-PA1 dengan reseptor TLR4 mampu mengaktifkan makrofaj.
 
Pada tahun 2011, tiga orang saintis yang menemui prinsip utama pengaktifan sistem imun telah dianugerahkan Hadiah Nobel dalam bidang perubatan.
 
Manakala Ralph M. Steinman pula dianugerahkan Hadiah Nobel kerana penemuannya berkaitan sel dendritik dan peranannya dalam imuniti adaptif. (Sumber: Hadiah Nobel Fisiologi dan Perubatan 2011. NobelPrize.org. Nobel Media AB 2018. Fri. 14 Dec 2018)
 
Selain IP-PA1, Shiruto turut mengandungi serbuk blueberry, maltitol, vitamin C, ekstrak yis dan silicon dioksida.
 
Rasanya juga sedap, masam-masam dan semestinya KIDS FRIENDLY!
 
Adakah Shiruto HALAL?
 
Ya, Shiruto adalah produk halal yang dihasilkan oleh kilang berstatus HALAL di Jepun. Badan HALAL yang diiktiraf JAKIM.
 
Proses penapaian dan pengekstrakan berpaten
 
Shiruto dihasilkan menerusi proses unik dan berpaten untuk memastikan fungsi IP-PA1 terpelihara serta berada di tahap optimum.
 
Proses penghasilan unik telah mengaktifkan Makrofaj
 
Pengaktifan ini turut mengaktifkan sistem imun yang berupaya menyekat jangkitan, mengawal metabolism dan menggalakkan penyembuhan luka.
 
Selain itu, ia juga membantu mencegah dan merawat jangkitan, alahan, dermatitis, ulser perut, osteoporosis dan hyperlipidemia.
 
Pengaktifan Mikrofaj terbukti secara klinikal
 
Kehebatan IP-PA1 yang terkandung dalam setiap paket Shiruto telah terbukti secara klinikal. IP-PA1 dapat melindungi tubuh dengan mengurangkan kadar kematian akibat jangkitan parasit (bowworm). Malah ia juga berupaya untuk mengurangkan masalah kulit dermatitis sehingga 71 peratus.
 
Ujian klinikal juga mendapati IP-PA1 berkesan untuk mengawal dan mengatur sistem imun tubuh dengan mengurangkan tindakbalas alahan.
Selain itu, ia juga membantu menyingkirkan sel penuaan dan sel tidak normal dengan mengurangkan kolesterol tinggi secara berkesan.
 
IP-PA1 juga terbukti secara klinikal dalam membaikpulih sel-sel badan seperti mengurangkan ulser perut dan memperbaiki sel penghasil insulin bagi penyakit diabetes jenis 1 untuk melambatkan kejadian penyakit itu.
4) Ramuan PERTAMA dan TUNGGAL yang diiktiraf oleh Control Of Innate Immunity Technology Research Association (CIITRA Jepun)
 
Secara asasnya, CIITRA merupakan satu persatuan untuk mengkaji dan mempromosikan sains dan teknologi yang berkaitan dengan sistem imun. Namun, satu-satunya ramuan yang diiktiraf oleh CIITRA adalah IP-PA1.
 
Berikut adalah kronologi penemuan IP-PA1 oleh CIITRA
 
Ramuan Imun Semulajadi
 
1982 – Profesor Kehormat Den’ichi Mizuno dari Universiti Tokyo, Jepun telah memulakan projek bagi mengkaji fungsi makrofaj terhadap kesihatan. Kajian ini turut disertai oleh Profesor Gen-Ichiro Soma dan Profesor Hiroyuki Inagawa.
 
1988 – Komponen aktif makrofaj yang diekstrak daripada gandum, IP-PA1 telah ditemui.
 
1990 – Bermulanya penyelidikan berkaitan pencegahan dan penambahbaikan pelbagai penyakit menerusi pengambilan IP-PA1.
 
1992 – Kertas penyelidikan mengenai kesan IP-PA1 terhadap penyakit atopik dermatitis, pembaikan hiperlipidemia, pencegahan ulser gastrik dan penurunan kolesterol LDL telah diterbitkan.
 
1997 – Dr. Charles Janeway dari Amerika Syarikat telah menemui reseptor IP-PA1 yang terdapat dalam makrofaj bersama mekanisme IP-PA1 pengaktifan makrofaj. Penemuan ini telah mendatangkan banyak kejayaan dalam penyelidikan imun semula jadi.
 
Pada tahun 2011, tiga orang saintis telah dianugerahkan Hadiah Nobel dalam Perubatan kerana menemui prinsip utama dalam pengaktifan sistem imun.
 
2006 – IP-PA1 telah diiktiraf sebagai ramuan berfungsi di Jepun.
2010 – Kini – Persatuan Penyelidikan Teknologi Kawalan Imunologi Semulajadi (CIITRA) yang diiktiraf kerajan Jepun untuk melakukan pembangunan dan penggunaan IP-PA1.
 
Bermula dari tahun 2010 hingga sekarang CIITRA yang diiktiraf Kementerian Ekonomi, Perdagangan dan Industri Jepun telah dipertanggungjawabkan untuk mengendalikan R&D berkaitan IP-PA1.
 
Cara pengambilan Shiruto
 
Untuk dewasa, dicadangkan untuk meminum satu paket Shiruto pada waktu pagi dan 1 paket lagi pada waktu malam selepas makan.
 
Jumlah pengambilan yang dicadangkan?
 
Jumlah pengambilan maksimum Shiruto bagi individu dewasa adalah 4 paket sehari. Manakala pengambilan maksimum untuk kanak-kanak pula adalah satu paket sehari.
 
Bagaimana nak dapatkan Shiruto?
 
Untuk mendapatkan jaminan ketulenan produk dan memastikan anda mendapat produk Siri Pakaian Aulora dan Functional Food BElixz yang 100% Original, hanya beli daripada Pemilik Perniagaan Bebas (IBO) BE International yang sah dan berdaftar.
 
Saya adalah Pemilik Perniagaan Bebas yang diberi kuasa oleh BE International. Sama ada anda berada di Malaysia, Singapura, Brunei, Hong Kong atau Indonesia atau mana-mana negara lain, saya berbesar hati untuk membantu dan memberi konsultasi yang diperlukan untuk best product recommendation dan after service support & consultation.
 
Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba Aulora. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini
Subscribe to MyTelegram

Penafian : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Artikel ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat perubatan profesional. Ianya adalah perkongsian peribadi di mana testimoni dan kesan mungkin berbeza bagi setiap individu.


Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !