JELAJAH PUSAT SAINS NEGARA ENERGETICALLY DENGAN AULORA TOP, PANTS DAN SOCKS

Kak Ebah
0


Sembang before sleep dengan roommate,

W : Macamana 9k steps dekat Pusat Sains Negara tadi? Lenguh kaki?
H : Lutut.
Pendek dih jawapan dia.

Kita tanya sebab balik je rumah tiba-tiba perasan ada stokin dekat kaki beliau. Dan sekarang tengok atas sampai bawah, semua all in black jenama Aulora. Sedia untuk pejam mata.

Tanpa ditanya kita terus cakap,
W : Ibu, memang tak rasa apa lansung yang tak best berkaitan pinggang ke kaki. Lenguh apa pun tak, at all. Memang betul-betul lain this time. Alhamdulillah sangat.  
Kita pun, tengah sedap taip-taip sambil scarf atas kepala tau-tau aja ehhhh dah pagi. Barulah up post ni.

Beza 2 orang manusia dalam cerita ini ialah, sepanjang journey tadi sorang pakai top, pants and socks. Sorang lagi dah sampai rumah baru menyesal dan laju-laju pakai tanpa disuruh.

Dia macam ni,
Setiap kali kita selesai beraktiviti, otot akan hasilkan asid laktik. Bayangkan apa yang berlaku bila aktiviti yang kita buat tu extra, benda luar dari kebiasaan. Yang tak selalu buat, yang bukan daily routine, maka jumlah asid laktik yang dihasilkan juga akan jadi extra banyak.

Begitu juga bila kau pertama kali menapak daripada car park sampai selesai round hampir kesemua exhibition centre Pusat Sains Negara siang tadi disusuli episod turun naik tangga sebab anak nak mandi manda. To be frank, memang ini first time sampai sini, menarik dan sangat cost effective!


Apa benda tu Asid Laktik?

Asid laktik adalah hasil metabolisma gula semasa kita melakukan aktiviti yang melibatkan anggota fizikal tubuh. Asid laktik yang terkumpul dalam otot akan buat kaki dan tangan jadi sakit dan urat saraf rasa tak selesa. Ia dipanggil muscle fatigue.

Makin lama kita beriadah atau beraktiviti, makin banyaklah asid laktik yang terhasil dan terkumpul. Pengumpulan asid laktik dan bahan toksik yang berlebihan dan mendadak, kemudian stuck dalam otot boleh dikeluarkan dengan aliran darah yang baik dan lancar.

Begitulah. Connect the dots dah kot eh.

Far Infrared garments akan serap dan perangkap haba yang dijana oleh badan kita dan pantulkan semula sejauh 4 cm ke dalam tubuh sehingga ke peringkat sel. Tak perlu dah manually tekap dengan warm pad atau pergi pinjam mesin sauna rumah jiran sebelah. *tak semua orang ada gadget therapy macam ni kat rumah kan.

And yes, untuk bantu lancarkan aliran darah, memang banyak peralatan yang ada dan kesemuanya memerlukan tenaga elektrik supaya dapat alirkan haba dan suhu.

Natural body temperature daripada pemakaian Aulora ini juga akan kembangkan salur darah dan tingkatkan aliran darah yang akan bantu keluarkan asid laktik dari otot serta sampaikan kepada otot yang perlu untuk pulih dari cedera atau sakit.

Yang kita ni (sayalah tu), selama bertahun-tahun tak faham, asyiklah duk kata "biasalah tuuu, dah banyak jalan, esok lusa lega lah balik ni".

Butttt bila dah tahuuu.

It's so beautiful. Hanya melalui inovasi kejuruteraan bahan, gabungan daripada teknologi perubatan dan fesyen, kita kini mampu DIY sahaja untuk bantu lancarkan aliran darah melalui pakaian kesihatan. MashaAllah, ilmu Allah yang sangat-sangat berharga yang diilhamkan kepada manusia untuk tambahbaik life value.

Asid laktik ni tak jahat, cuma itulah proses fisiologi semulajadi tubuh kita yang akan berlaku setiap kali beraktiviti. Dan, aktiviti ini semua kita memang go through dalam hidup sehari-hari cuma yang jadi masalah bila kita buat heavy activities. Kadang spring cleaning, kadang join gotong royong komuniti, kadang tawaf mall. Yang selalunya tu, pasar malam.

Tu jelah nak cerita. Kira sekalilah dengan nak ajak beli Aulora supaya tak sakit berhari-hari. Kita dah tahu ada kaedah alternatif yang behind science kan, why not?


Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba Aulora. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini
Subscribe to MyTelegram

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !