KENAPA SEMUA SIBUK CERITA PASAL AULORA NI, MACAM MANA PAKAIAN BOLEH MENYIHATKAN?

Kak Ebah
0

Akhir akhir ni ramai sharing caring pasal kebaikan Aulora produk baju, seluar, stokin, scarf dan banyak lagi warna hitam, all black tu kan?

Banyak kajian klinikal yang sangat bagus tentang infrared light yang dah melalui pelbagai R&D, invented to technology dan diaplikasikan dalam pakaian Aulora ni. 

How? 

Memang sudah meluas penggunaan far infrared dalam proses penyembuhan. Untuk yang selalu kepenatan amat dan gloomy without reason, rupa-rupanya kena back to basic. Ramai daripada kita terlepas pandang benda sepenting ini, termasuklah tuan badan yang menulis ni sebelum kenal Aulora. 

Nak bagi contoh analogi mudah kan, ianya macam phone yang tak charge. Bila pakai Aulora, ia ibarat kita recharge badan kita semula supaya jadi segar dan bertenaga.

Macam mana jadi gitu? 

Sebab ia bantu power up tapak jana kuasa dalam sel kita sendiri. Power up semua fungsi badan dari sekecilnya kepada sebesarnya masyaAllah. Namanya 'mitochondria', tapak jana kuasa dalam sel.

Apa yang mitokondria buat pada manusia?

The job of mitochondria is to process oxygen and convert substances from the foods you eat into energy. Mitochondria exist in nearly every cell in the human body. Mitochondria produce 90% of the energy our bodies need to function. 

Mitochondria are known as the powerhouse of the cell because it is responsible for the extracting energy from food through cellular respiration. The energy is released in the form of adenosine triphosphate (ATP). It is an energy currency of the cell. 



Infrared light ini adalah antara spektrum cahaya yang ada paling banyak dalam sinaran mentari awal pagi dan lewat petang. The best sunning time.

Pagi : Seawal terbit matahari sehingga jam 9.30
Petang : Bermula jam 5.30 petang sehingga matahari terbenam

Antara waktu yang paling crucial untuk kita dapatkan manfaat cahaya matahari. It's either masing-masing sedang dalam kenderaan struggling nak sampai ke tempat kerja, sekolah atau suri rumah, geng pesara struggling dengan rutin menguruskan family dan rumahtangga.

Pernah beberapa kali dengar sendiri sharing daripada team member di kalangan doctors, tentang kisah pesakit yang kembali beroleh kesihatan selepas konsisten dengan rutin "sun bathing", tanpa sebarang medication. Manfaat cahaya matahari yang undeniable, tapi hari ini ramai daripada kita tak dapat grab manfaat ini kerana tuntutan tugas yang sibuk dan social life.

Bagaimanakah pakaian Aulora berfungsi?




Bahan ceramic dihablurkan dan ditenun ke dalam fiber benang dengan paten nama Kondenshi (yang bermaksud photoelectron)

Pakaian Aulora dihasilkan daripada bahan gentian unik ini, dijadikan seluar, baju, scarf, stokin seperti yang hari ini kita kenali sebagai Aulora Garment Series with Kodenshi fiber yang berasal daripada Jepun.

Haba daripada tubuh diperangkap oleh kain berseramik ultra halus yang kemudiannya berubah memantulkan cahaya bernama Far Infrared kembali kepada tubuh kita.

Apabila kita memakainya, fabrik tersebut menyentuh kulit kita, kemudian ia akan menyerap haba semulajadi badan kita dan zarah seramik dalam gentian Kodenshi akan memancarkan sinar inframerah jauh (FIR) kembali ke kulit kita, sehingga sejauh dan sedalam 1.5 inci di bawah lapisan kulit.

Bestnya pakaian Aulora ni boleh sentuh rapat kulit kita dan tembus sejauh 4cm ke dalam tisu hingga ke tapak jana kuasa dalam sel - mitokondria. Yang beri sel tenaga untuk fungsi optimum manusia yang sihat.

Kalau dapat pakai di badan asalkan bersentuhan adalah terbaik sekali. Boleh sesuaian adjust dengan keperluan tubuh. Boleh pakai siang malam. Boleh pakai lama pula tu kan sambil kerja sambil tidur, sambil berlaku proses gentle healing pada tubuh badan kita. Tak perlukan sesi rawatan di pusat terapi khas yang bukan sahaja perlu banyak belanja, tapi tak boleh miss jadual yang dah disusun. 

Banyak dah kajian far Infrared light secara saintifik tunjukan manfaat yang signifikan untuk kesihatan. Dah lama negara lain guna infared therapy untuk rawatan perubatan. Di Malaysia pun ada banyak pusat rawatan yang menggunakan infared therapy, rata-ratanya memerlukan tenaga elektrik untuk jalankan fungsi infrared.  

Ia juga anti radang maka ia berhasil meredakan sakit kuat, merawat punca sakit. Ia bagi efek macam kita grounding di tanah. Best kan? Juga bersifat anti-aging sebab infrared light itu sendiri antara manfaatnya ialah merangsang penghasilan collagen dalam badan manusia.

Far Infrared (FIR) menembusi kulit dan :
1. Memberi tindakbalas resonan ke atas molekul air
2. Molekul air dalam badan bergetar lebih kuat
3. Lebih banyak tenaga digunakan
4. Lebih haba dihasilkan
5. Salur darah mengembang
6. Peredaran darah lebih lancar
7. Penghantaran nutrien dan pembuangan toksin lebih efisyen

8. Sel badan lebih aktif BADAN JADI SIHAT, CERGAS dan CERDAS

Dan simptom penyakit juga akan makin membaik, beransur lega atau biiznillah, rezeki lebih baik kesakitan akan hilang.

Jadi bila ada pakaian yang boleh hasilkan infared melalui haba badan kita sendiri, sama dengan cahaya mentari awal pagi dan lewat petang tapi kita sendiri boleh dapat manfaat berterusan dengan hanya pakai siang dan malam, ianya sangat amazing!

Sama juga konsep cahaya inframerah yang digunakaan untuk fisioterapi, cuma bila ianya dalam bentuk pakaian yang mudah pakai, mudah cabut, tak perlu appointment, tak perlukan fee setiap kali sesi, ianya tentu lebih baik.

Why not kan, kalau boleh pakai lebih lama sambil duduk, sambil di dapur sambil dukung anak dan sambil tidur tetap tubuh dapat rawatan. Kan kan. MasyaAllah.

Semoga Allah mengurniakan kelapangan rezeki buat semua yang berhajat untuk berikhtiar sihat dengan Aulora. Ameen. 

Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba Aulora. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini
Subscribe to MyTelegram

Tags

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !