DIGELAR BADAN SENGET SEJAK REMAJA KINI KEMBALI LURUS DAN YAKIN DIRI ASBAB BERAULORA

Kak Ebah
0

Tulang belakang membantu menyokong badan berkedudukan tegak. Setiap orang mempunyai bengkokkan semulajadi di mana sedikit daripada bengkokkan itu diperlukan untuk mengimbangi kedudukan badan, bergerak dan berjalan dengan sempurna.


Apakah scoliasis?

Istilah skoliosis diambil daripada perkataan Greek yang bermaksud ‘bengkok’. 

Apa yang berlaku pada pesakit Scoliasis adalah satu keadaan di mana tulang belakang membengkok secara berlebihan pada arah yang tidak betul sama ada ke kanan atau ke kiri.

Melalui X-ray tulang belakang akan kelihatan seperti huruf S atau C yang sepatutnya kelihatan lurus. Kondisi ini lebih cenderung pada kaum perempuan.

Simptom/Gejala :

  • Sebelah bahu yang lebih tinggi.
  • Pinggang yang menonjol ke tepi
  • Bongkok sebelah akibat penonjolan tulang rusuk
  • Struktur otot yang tidak seimbang

True Story Aulora & Scoliasis Nur Atikah

Nur Atikah, mengalami Scoliosis semenjak berusia 13 tahun. Beliau sebelumnya aktif dalam sukan hoki. 

Atikah atau dikenali sebagai Ika mengalami hampir kesemua gejala scoliasis di atas dan seringkali merasa rendah diri dengan bentuk fizikalnya dengan tulang belakang berbentuk S yang ketara dilihat daripada pandangan belakang. Bahu kiri lebih tinggi, shoulder blade kedua-duanya timbul. 

Kesakitannya semakin memburuk apabila mengandung dan setelah melahirkan anak kerana melibatkan banyak pergerakan menguruskan bayi.

Seringkali menangis kesakitan dan kerap berulang alik mendapatkan rawatan pakar yang menelan belanja yang bukan murah namun sakit cuma reda buat sementara waktu sahaja dan kembali semula.

Telah berhabis banyak wang ringgit untuk rawatan ke Specialist Physiotherapist, Chiropractic, accupressure, baring di katil infrared, jumpa ustazah tulang, berurut bidan etc

Mula berkenalan dengan Aulora socks pada November 2022 Nur Atikah telah merasai banyak perubahan kesihatan, antaranya :

1. Tidur lena dan berkualiti

2. Badan bertenaga dan sakit tumit hilang

MasyaAllah. Hanya sebulan pemakaian Aulora socks ni, dah pelbagai perubahan positif saya rasa.



Thoracolumbar scoliosis. Curve di bahagian thoracic (paru-paru/lung area) & di bahagian lumbar (pinggang/pelvis area).

Nur Atikah decide untuk invest beli Aulora pants pada Disember 2022. Waktu Itu, sakit satu badan terutama pinggang kiri dan kaki kanan makin teruk.

Berikut perkongsian Nur Atikah :

Sejak mengandung dan bersalin memang curve tulang belakang ni makin bertambah. Terasa badan senget, tangan tergantung sebelah. Dan bila pakai baju pun, obvious nampak senget tu.

Nak ke chiro, satu sesi dah RM300. Itu pun chiropractor pesan pada saya minimum 10 sesi rawatan sebaiknya. 10 sesi = RM3,000. Berpeluh jugaklah kan?

Bila cuba Aulora pants ni memang hilang! Sakit kaki pinggang hilangggg! Memang rasa ringan badan, ligat kesana-kemari pun dah tak rasa sakit belakang, lenguh kebas segala tu. Alhamdulillah.
17 MAC 2023 - Saya decide untuk cuba Aulora Top & Shiruto pulak kali ni. Sebab sakit belakang masih ada dan Shiruto untuk bantu sistem imun.
Esoknya 18hb baru saya cuba pakai sehari semalaman. Terus rasa nak demam badan, batuk selesema, sakit kepala, lesu semua datang.
Jadi 19hb saya cuba stop pakai. Tiba-tiba saya perasan, eh kenapa rasa macam senang je badan ni. Biasa tangan kanan tergantung, tangan kiri asyik laga-laga je dengan pinggang.
Rupa-rupanya, BADAN SAYA DAH LURUS!!!!!!!!!!
Haaa..siap huruf besar tu. Bayangkan betapa gembiranya waktu tu YaAllah!!
Kalau dulu badan akan menyenget ke kanan, sampai tulang bahu rotated inwards dan scapula (shoulder blade) akan timbul di belakang bahu saya. Nak duduk kerusi pun kena sengetkan sebab scapula timbul tinggi sebelah.
SEKARANG SEMUA TU DAH TAKDE! Alhamdulillah YaAllah...
Ramadan 1444H/2023M saya sudah boleh solat selesa tanpa rasa lenguh badan kaki tangan semua. Paling penting bila rukuk, dah boleh perlahan-lahan betulkan posisi rukuk sebab sebelum ni tak boleh menunduk sangat. Sujud pun dah tak terganggu dengan pinggang senget dah.


Memang amaze dan sebak bila dengar sendiri perkongsian Atikah ni depan mata.


Perjalanan Nur Atikah bermula dengan Aulora socks sejak November 2023 sehingga Mac 2023, kemudian memakai Aulora top dan Aulora pants telah mengembalikan semula keyakinan Nur Atikah.

Kini Nur Atikah telah merasai kualiti kehidupan seharian yang hari-hari yang pain-free  dengan ikhtiar melalui produk Aulora dan menanam azam untuk terus berkongsi kebaikan dan manfaat Aulora kepada lebih ramai lagi.

Kredit pada Nur Atikah yang kini telah beroleh kesihatan yang semakin baik serta juga telah kembali beroleh keyakinan diri asbab berAulora.

Gambar kenangan bersama Nur Atikah sewaktu kami sama-sama terlibat sebagai MMT di BE Seminar JB baru-baru ini.

Saya saksi Ika kini telah semakin cantik postur badannya sebagai impactful testimoni sharer di atas pentas grand ballroom Hotel JB Central!


Good product speak!

Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba Aulora. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini
Subscribe to MyTelegram
Tags

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !