KENAPA MAKIN HARI MAKIN RAMAI ORANG SEBUT? ADA APA PADA AULORA PANTS?

Kak Ebah
0



Pants?

Atau Aulora leggings. 

First and foremost, kenapa bermula dengan pants? 


Sebab paling mahal?

Boleh jadi ya, boleh jadi tidak.

Ya, sebab the more coverage of kondenshi nylon fiber, more infrared.

Tidak, sebab kalaulah semata hanya kerana harga, ada lebih banyak lagi rawatan alternatif lain yang lebih pricy. Rugi amat kalau ada yang masih berfikiran begitu when it comes to health tapi Kak Ebah percaya, bukan itu sebabnya yang membawa kalian sampai ke post entri ini.


Ayat intro yang biasa Kak Ebah guna ialah pants will cover 70% from our whole body. The more coverage you get that emit and penetrate FIR, the more benefit and healing theraphy you will gain. 


Pernah dengar tak bahawa kaki kita ini adalah jantung kedua kita? 

Otot soleus atau calf muscle di kaki kita sebenarnya sangat kritikal dalam mengembalikan darah kembali ke jantung. Aulora Pants with Kondenshi ialah seluar yang direka khusus dan unik dengan ciri-ciri mampatan yang menggalakkan kesihatan kaki.


Menurut Dr Kenneth McLeod, hasil penyelidikan meluas mengenai subjek ini

The soleus muscles are so critical in returning blood to the heart that they have come to be called the "secondary hearts" of the body. The cardiovascular system in the upright person should, therefore, be viewed as a two-pump system where the cardiac muscle circulates blood, and the soleus muscles return pooled blood and lymphatic fluid back to the heart. 
In the absence of adequate fluid return to the heart, the cardiac muscle cannot operate effectively. When the cardiac muscle cannot pump sufficient blood to provide nutrients and oxygen to all the tissues of the body the condition is referred to as heart failure. Inadequate fluid return from the lower body is indicated by symptoms such as swollen ankles, painful joints, varicose veins and venous insufficiency, nighttime leg cramps, venous ulcers, and poor wound healing, and osteoporosis. 
In addition, insufficient fluid return to the heart causes lowered cardiac output and blood pressure, resulting in conditions such as weight gain, chronic fatigue, as well as memory and attention deficits. Secondary heart insufficiency is remarkably common. We estimate that 40 percent of women, or more, have symptoms associated with insufficient venous return to the heart. This is largely a result of our modern lifestyle.


By Kenneth McLeod


Asasnya, kita bergantung kepada calf muscle atau otot soleus (otot betis) untuk mengepam darah kembali ke badan kita kerana jantung tidak dapat melakukannya secara bersendirian dengan cekap, terutamanya dengan gaya hidup tidak aktif kebanyakan daripada kita. Duduk untuk jangka masa yang lama, tidak melakukan pergerakan yang mencukupi apa lagi senaman fizikal setiap hari.


Memang terasa sangat bab ni, sejak PKP, sejak work from home, memang jarang sangat keluar berjalan huhuhu. Rutin harian memang berubah 360 darjah!


Siapa terasa sama macam Kak Ebah, boleh terus sambung baca!


KAKI SEBAGAI JANTUNG KEDUA TUBUH BADAN KITA

Jantung kita mengepam darah dengan oksigen yang mengalir melalui arteri ke seluruh tubuh badan. Tetapi untuk darah kembali ke jantung, ia memerlukan otot betis sebagai jantung sekunder untuk mengepam darah kembali ke jantung. Peredaran darah yang lemah sebenarnya adalah salah satu punca kepada banyak masalah kesihatan, tanpa kita sedar. Termasuklah Kak Ebah sendiri sehinggalah tuan badan ini merasai beza ketara selepas berAulora.

Dan di sini jugalah bermulanya kecintaanku pada Aulora Kodenshi Pants!  


APA ITU AULORA PANTS?

Aulora Kodenshi Pants (ada yang panggil girdle sebab ianya melekap rapat ke kulit pemakai) dicipta dengan teknologi ergonomic Jepun, ditenun dengan benang Kodenshi bermula dari tenunan bawah ke atas kemudiannya disatukan menjadi sehelai seluar yang berteknologi tinggi.


APA PULA KODENSHI?

Dalam bahasa Jepun, kodenshi bermaksud tenunan. Ia adalah gabungan mineral semulajadi sebesar 0.3 micron dan digabungkan menjadi seurat benang. Benang ini boleh menghasilkan Sinar Infra Red (FIR) apabila berlakunya sentuhan dengan permukaan kulit kita. Benang dari man-made material ini akan menyerap haba badan kita dan menghasilkan FIR secara berterusan.

Hasilnya, pemakaian Aulora Pants yang berterusan akan memberikan FIR secara konsistan untuk sinaran ini masuk jauh ke dalam badan kita.


APA KEBAIKAN FAR INFRARED (FIR)?

FIR adalah sinaran yang digunakan oleh doktor atau pakar di pusat rawatan rehab dan fisioterapi untuk mengurangkan keradangan atau inflamasi. FIR yang jauh masuk ke dalam badan dapat melancarkan pengaliran darah dari kaki naik ke jantung secara maksimum. Darah yang lancar membawa oksigen dan nutrien yang cukup untuk keperluan jantung dan seluruh badan dan membuang lemak dan toksik ke organ pembuangan kita.

Dinamakan FIR atau FAR Infra-Red adalah kerana ia merupakan wavelength cahaya yang bertindak paling jauh - 4 cm atau 1.5 inch ke dalam kulit pemakai. Oleh sebab itu, ia turut diakui berkesan mengurangkan kesakitan (natural pain killer).

Gentian Kodenshi ini materialnya sangat lembut dan selesa, dan membolehkan peluh yang terhasil menyejat dengan cepat. Material nilon fiber ini juga berupaya menyejukkan anda apabila ia panas dan memanaskan tubuh pemakai apabila ia sejuk. 

Tindakbalas semulajadi dan getle inilah yang buat sangat ramai suka dan serasi dengan Aulora yang "mesra dengan tubuh manusia" tanpa memerlukan bantuan peralatan elektrik yang mempunyai suhu tertentu.
Bahan yang digunakan untuk penghasilan Aulora Garments Series ini mempunyai sifat anti-bateria dan anti-bau. Selain kecanggihan teknologi di sebalik penghasilan pants, rata-rata pengguna juga turut sama bersetuju dan berkongsi pengalaman masing-masing yang bersih dan tidak berbau untuk si pemakai.

Dengan peredaran darah yang lebih baik, Aulora pants juga membantu badan kita membakar lebih banyak kalori apabila bergerak. Inilah yang dialami dan bagaimana berlakunya kesan pelangsingan semasa pemakaian Aulora pants kerana oksigen dan nutrien dihantar ke sel-sel tubuh dengan lebih cekap, dalam masa yang sama lemak dan sisa badan boleh disingkirkan dengan mudah.

Ia 100% direka dan dihasilkan di Jepun. Sangat berkesan dan berkualiti tinggi, memberikan lebih nilai untuk wang jika dibandingkan dengan exercise outfit dan seluar haba berjenama mahal di pasaran. Ia berfungsi dengan baik dengan mana-mana pakaian. Smart though!
DI MANA NAK BELI PRODUK AULORA KODENSHI
BE International ialah pengimport tunggal produk AULORA Kodenshi (terdapat variety range of produk lain lagi dengan aplikasi teknologi yang sama iaitu Aulora top (shirt), scarf, armsleeve, stokin, panties dan boxer).

Untuk mendapatkan jaminan ketulenan produk dan memastikan anda mendapat produk Aulora yang 100% Original, hanya beli daripada Pemilik Perniagaan Bebas (IBO) BE International yang sah dan berdaftar.

Saya adalah Pemilik Perniagaan Bebas yang diberi kuasa oleh BE International. Sama ada anda berada di Malaysia, Singapura, Brunei, Hong Kong atau Indonesia atau mana-mana negara lain, saya berbesar hati untuk membantu dan memberi konsultasi yang diperlukan untuk best product recommendation dan after service support & consultation.

Hantar Mesej WhatsApp Kak Ebah atau jadilah sebahagian daripada team IBO kami Daftar Aulora with BE_Nusaybah untuk lebih penjimatan dan konsultasi berterusan.

Kak Ebah doakan bagi mereka yang berhajat dan sedang mencari-cari ikhtiar kesihatan yang lebih baik, direzekikan untuk mencuba Aulora. Biiznillah.

Untuk info lanjut berkenaan Infrared Clothing with Aulora Series, jom join telegram channel kita sini
Subscribe to MyTelegram
Tags

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !